torsdag 21 april 2016

SMÅ kriser!

Igår när hela familjen kom hem och hela middags cirkusen drar igång så går strömmen. I hela området, nu vet jag att de bygger om vägen några kilometer härifrån och jag misstänker att de gör omkopplingar eller något. Men jag har ju ingen aning bara spekulerar. Lillan börjar gråta för att internet inte fungerar och hon är hungrig och trött. Även frugan känner av stressen när alla beslut om middag måste omförhandlas inom familjen. Sagt och gjort, 1 minut senare så drar jag igång gasolgrillen och efter 5 minuter börjar hamburgarna att grillas. Ingen mer "kris", precis när allt är färdigt och vi tar första tuggan av burgaren slås strömmen på igen! Ett kort avbrott men det påverkade oss inte alls för att vi var förberedda. Med gasolgrill och hamburgare i frysen.

Fick sno bilden på internet då jag inte hade sinnesnärvaro att ta en själv :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar